Ο Μαύρος Κύκνος, ο ύμνος στο κλασικό μπαλέτο, σε μία κορυφαία μορφή χορού, την Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2021 για μία παράσταση στο Ηρώδειο, από χορευτές των μπαλέτων Μπολσόι και Μαριίνσκι .
Η Λίμνη των Κύκνων αποτελεί το κορυφαίο έργο στην ιστορία του κλασικού μπαλέτου.
Ο διπλός ρόλος Οντέτ – Οντίλ πολλές φορές ερμηνεύεται από διαφορετικές μπαλαρίνες στην ίδια παράσταση και όχι απαραίτητα από μία.
Πρόκειται για τους ρόλους που η ανάθεσή τους αποτελεί όνειρο ζωής για κάθε μπαλαρίνα.
Η Οντέτ είναι ο Λευκός Κύκνος και η Οντίλ είναι ο Μαύρος Κύκνος.
Η επιλογή του χρώματος αντιπροσωπεύει την αντίθεση μεταξύ των γυναικών που διεκδικούν την καρδιά του πρίγκιπα Ζίγκφριντ. Η Οντέτ ως λευκός κύκνος αντιπροσωπεύει την αγνότητα, την πραγματική αγάπη, το καλό, ενώ η Οντίλ ως μαύρος κύκνος αντιπροσωπεύει, φυσικά, το κακό και τον φθόνο, λόγω των κακών προθέσεων του πατέρα της που προσπαθεί, με τα μάγια, να αναγκάσει τον Πρίγκιπα να απαρνηθεί την Οντέτ για να αγαπήσει την κόρη του Οντίλ.
Ωστόσο ένα από τα θεμέλια του διάσημου μπαλέτου “Λίμνη των Κύκνων”, ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μέρη του, είναι το λεγόμενο “Black pas de deux“.
Είναι η στιγμή που η Οντίλ χορεύει ως Μαύρος Κύκνος αλλά με την μορφή της Οντέτ και προσπαθεί να εξαπατήσει τον πρίγκιπα Ζίγκφριντ ώστε να την αγαπήσει.
Είναι επίσης η στιγμή που ο Μαύρος Κύκνος επιστρατεύει ένα από τα σπουδαιότερα και πιο εντυπωσιακά τεχνάσματα για να κερδίσει την αγάπη του πρίγκιπα, εκτελεί τα 32 συνεχόμενα φουετέ (Fouettés), μία από τις πιο απαιτητικές στιγμές κάθε μπαλαρίνας.
Στην παράσταση «Μαύρος Κύκνος» θα απολαύσουμε κυρίως χορογραφίες από την παράσταση «Λίμνη των Κύκνων» του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι στην διασκευή χορογραφίας του Γιούρι Γκριγκορόβιτς (βασισμένη πάντα στην αυθεντική χορογραφία Πετιπά – Ιβάνοφ). Η χορογραφία του Γκριγκορόβιτς είναι αυτή που παρουσιάζεται ακόμα και σήμερα στο Μπαλέτο Μπολσόι της Μόσχας.
Μια σπουδαία στιγμή της βραδιάς είναι η παρουσίαση της μοναδικής χορογραφίας «Ο Θάνατος του Κύκνου» που είχε δημιουργηθεί ειδικά για την σπουδαιότερη πρίμα μπαλαρίνα όλων των εποχών Άννα Πάβλοβα από τον Μιχαήλ Φοκίν το 1907. Είναι ένα εμπνευσμένο σόλο pas de deux από το ομώνυμο ποίημα του Τένυσσον βασισμένο σε μουσική από τη 13η “κίνηση” του έργου του Καμίγ Σαίν Σάνς “Το Kαρναβάλι των Zώων” για βιολί και πιάνο. Έκτοτε θεωρείται η κορυφαία δοκιμασία για μία μπαλαρίνα.
Τέλος σε επιλεγμένα μέρη της παράστασης παρουσιάζονται μοναδικές στιγμές από τις παραστάσεις «Ωραία Κοιμωμένη» του Πιοτρ Τσαϊκόφσκι, «Κουρσάρος» του Αντόλφ Αντάμ και «Σεχραζάτ» του Νικολάι Ρίμσκι – Κόρσακοφ βασισμένο στο παραμύθι «Χίλιες και μια Νύχτες».
Οι πρώτοι από τους 12 κορυφαίους χορευτές που θα συμμετέχουν στον «Μαύρο Κύκνο» είναι:
Από το μπαλέτο Μπολσόι της Μόσχας:
Ευγενία Ομπρατσόβα: Πρίμα Μπαλαρίνα (Principal Dancer) του θεάτρου Μπολσόι.
Άννα Νικούλινα: Πρίμα Μπαλαρίνα (Principal Dancer) του θεάτρου Μπολσόι.
Ρουσλάν Σκβορτσόφ: Κορυφαίος Χορευτής (Principal Dancer) του θεάτρου Μπολσόι.
Σεμιόν Τσιούντιν: Κορυφαίος Χορευτής (Principal Dancer) του θεάτρου Μπολσόι.
Από το μπαλέτο Μαριίνσκι της Αγίας Πετρούπολης:
Εκατερίνα Κονταούροβα: Πρίμα Μπαλαρίνα (Principal Dancer) του θεάτρου Μαριίνσκι.
Εκατερίνα Οσμόλκινα: Πρώτη Σολίστ (First Soloist) του θεάτρου Μαριίνσκι.
Οξάνα Μποντάρεβα: Φιλοξενούμενη Πρώτη Σολίστ (First Soloist) του θεάτρου Μαριίνσκι.
Ίγκορ Κόλμπ: Κορυφαίος Χορευτής (Principal Dancer) του θεάτρου Μαριίνσκι.
Μαξίμ Ζιουζίν: Σολίστ (Soloist) του θεάτρου Μαριίνσκι
Χρήσμες πληροφορίες:
Για την είσοδο του κοινού στις συναυλίες και στις θεατρικές παραστάσεις δεν απαιτείται rapid test ή self test ούτε πιστοποιητικό εμβολιασμού. Η είσοδος γίνεται με τη χρήση της μάσκας και με την τήρηση των αποστάσεων τόσο κατά την προσέλευση όσο και κατά τη διάρκεια των παραστάσεων και σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ